onsdag den 23. oktober 2013

Rune T. Kidde


Kære Rune du er død,
det er pokkers irriterende og trist.
Altid en postgang foran os andre,
men ikke så sjovt denne gang
og jeg sørger.

Kan man høfligst anmode dig om at lade være?
Nej, jeg ved det godt, men man siger så meget,
i hvert fald lidt endnu.
Hvis der er mere imellem himmel og jord,
men åbenbart ikke noget der vækker dig lige nu.

Dine guitarer, som jeg lånte på ubestemt tid i tre år,
dengang jeg troede jeg var rockguitarrist,
samler støv under trappen.
Hvis de stemmer falsk er det muligvis fordi
kæmpestore bryster kiler sig fast mellem G og D

Det er utidigt og ubelejeligt og i det hele taget noget rod.
Hvem skal nu hakke mig til ridder
med en syvtakket julestjerne?
Du Ridder af verdens vanvid,
ingen andre er skøre nok, desværre. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar